Nacionalismo galego e medios de comunicación

Xa sei que nunca contamos co favor dos medios de comunicación de masas. Porén, ten habido ocasións en que este tipo de procesos discorreron de xeito máis tranquilo. Haberá quen pense e manifeste que foi debido a que, sen opcións de chegar ao poder, o BNG resulta menos molesto ou perigoso e non desata a ira dos deuses. Porque, unha forza nacionalista como o BNG, que leve adiante as transformacións nas que cre, resulta molesta a moitos poderes e é un obxectivo a combater. É moi ilustrativo comprobarmos como os xerifaltes da política española non se privan en público de mediren a forza e, máis concretamente, o "grao de perigosidade" dos nacionalismos catalán, vasco ou galego! Haberá quen poida pensar que as cousas se fixeron mellor noutros momentos e por iso non fomos tan atacados... Non faltarán razóns neste debate.

Indo do particular ao xeral, o que está cada día máis claro é que o poder mediático actúa como punta de lanza doutros poderes. Non é o terceiro ou cuarto poder, como lle chaman algúns; leva camiño de converterse en primeiro poder, mesmo con capacidade para cambiar gobernos. As campañas mediáticas fanse en función duns intereses moi determinados (políticos, económicos) e para uns obxectivos tamén moi determinados. Non debemos agardar polos parabéns; debemos, polo tanto, estar preparados e, a ser posíbel, inmunizados contra esta epidemia tan estendida nos tempos que corren; do contrario poñerase de manifesto a escasa firmeza e a vulnerabilidade da organización e electorado cos que contamos. E, tampouco digo nada novo se insisto en que debemos dispor dos nosos medios para facer chegar a toda a organización a información precisa en calquer momento que as circunstancias o requiran.

Manuel Rei Romeu, Políticas de escarnio e maldizer: poder mediático e manipulación informativa